Blogg

    • Två år med content marketing – och med Lisa

    Lisa Sunderraj Bjerre

    Nu har det gått två år sedan Indpro påbörjade sin satsning på digitala kanaler, och började samarbeta med frilansskribenten Lisa Sunderraj Bjerre.

    Lisa, kan du berätta vad som har hänt under de här två åren?

    Vi har bland annat lanserat en ny hemsida, ökat aktiviteten i sociala medier och påbörjat ett arbete med marketing automation. Vi tror mycket på att dela med oss av vår kunskap och på att ha en kommunikation som skapar värde för andra – det vinner man på i längden. Det ska vi satsa ännu mer på i höst.

    Vad är du mest stolt över?

    Förra året gjorde vi en kundvideo med en av Indpros äldsta kunder, MatHem. Vi intervjuade MatHems grundare Tomas Kull om hans resa och om hans samarbete med Indpro. När en av våra säljare berättade vilket värde filmen hade haft vid ett säljmöte, då kände jag mig väldigt glad och nöjd!

    Filmen var resultatet av ett samarbete mellan flera personer: idén kom från ledningen, vi anlitade en extern filmare som gjorde produktionen tillsammans med mig och så viktigast av allt – att Tomas Kull ställde upp var förstås jättekul.

    Vad gillar du mest med att jobba med Indpro?

    Jag tycker om att det finns en vilja göra gott. Det låter kanske klyschigt, men det genomsyrar hela företaget. Det finns en omtanke om varandra i företaget och ett stort engagemang i kundernas affärer. Värderingarna i företaget stämmer med mina egna och då är det extra roligt att bidra till att det går bra och att fler kunder upptäcker Indpro.

    Vilken framtida teknik ser du mest fram emot?

    Jag vill ha en matlagningsrobot! Min dröm är att kunna programmera den till att laga min svärmors underbara sydindiska rätter, med rawa idli, krispiga dosas och smakrik korianderchutney.

  • Se video om hur det går till här