Nyheter

    • MatHem-entreprenören valde globala IT-leveranser

    Tomas Kull

    Varje dag är tuff – det gäller att vara på tårna hela tiden. Det säger entreprenören Tomas Kull, som på drygt tio år har byggt upp e-handelssuccén MatHem.

    Han började med en idé, som blev skrattad åt av en av de större aktörerna i branschen. Men Tomas Kull har aldrig tvivlat. Han körde på – och lyckades. Nästa mål för MatHem är att nå en årsomsättning på 10 miljarder kronor.

    Tomas Kull spår att näthandeln med mat kommer att växa rejält de kommande åren. Idag är det bara en dryg procent av dagligvaruhandeln som går över nätet.

    ”Om 30-40 år går väl över 90 procent via nätet”, säger Tomas. ”Folk vill spara tid och ha färsk mat, utan att lägga flera timmar i veckan på att springa i affärer.”

    Vi på Indpro har haft förmånen att arbeta med MatHem ända sedan starten. Under åren som gått har MatHem skaffat sig gedigen erfarenhet av att jobba med globala utvecklarteam, då våra konsulter fungerar som en del av MatHems egen IT-avdelning och arbetar växelvis on-site och off-site.

    Ladda ner vår rapport om MatHem – där kan du läsa intervjuer med VD Tomas Kull och med MatHems CTO Fredik Sewén. Dessutom ger Tomas Kull sina bästa råd till entreprenörer!

  • Se video om hur det går till här